Verpakkingsmateriaal en magazijnbenodigdheden

Black Friday is elk jaar een hoogtepunt voor retailers en webshops. Met Verzendverpakkingenshop haal je maximale omzet uit dit shoppingfestijn. Hier zijn 10 tips om het meeste uit Black Friday te halen en je omzet te maximaliseren.

Waarom de omzet dit jaar weer stijgt:

  1. Black Friday en Cyber Monday blijven stijgen in populariteit, zoals blijkt uit de jaarlijks stijgende omzetcijfers.
  2. Black Friday valt op 28 november, wanneer de meeste mensen hun loon hebben ontvangen en extra budget hebben.
  3. Black Friday valt voor de feestdagen, wat betekent dat consumenten bereid zijn om meer inkopen te doen met aantrekkelijke kortingen.

1: Begin op tijd met voorbereiden

Begin nu met voorraadbeheer, visuals, marketingcampagnes en personeelspooling. Bestel bijvoorbeeld onze vouwdozen of brievenbusdozen om met voldoende voorraad jouw klanten te bedienen.

2: Zorg voor voldoende capaciteit

Zorg ervoor dat je webserver zware bezoekersdruk aankan en dat je verzend- en verpakkingscapaciteit is gewaarborgd. 

3: Vergeet Cyber Monday niet

Cyber Monday, de maandag na Black Friday, wordt steeds populairder. Het verlengen van acties of het hebben van verschillende aanbiedingen op verschillende dagen kan de verkoop verhogen. 

4: Bied onweerstaanbare deals en presenteer ze goed

Kies populaire producten met aantrekkelijke kortingen, ondersteund door sterke visuals. Gebruik speciale landingspagina’s, countdown-bars en opvallende actie-stickers.

5: Kondig acties vroeg aan

Voor een optimaal resultaat moet je vroeg beginnen met de aankondiging van je acties via je website en marketingkanalen. Maak er iets speciaals van door sneak peeks te geven of unieke kortingscodes aan te bieden die op Black Friday te gebruiken zijn.

Extra tip: Moedig e-mailinschrijvingen aan door creatieve aankondigingen met een kortingscode of een winactie. Video-advertenties en social media advertenties kunnen ook helpen om je acties onder de aandacht te brengen, zelfs met een beperkt budget.

6: Verhoog je marketinginspanningen

Tijdens Black Friday hebben consumenten een veel hogere aankoopintentie dan normaal. Gebruik deze gelegenheid om je bereik te vergroten door extra budget vrij te maken voor marketingkanalen zoals PPC-campagnes (bijv. Google Ads, Bing Ads) en verhoog de frequentie van je e-mailcampagnes

Extra tip: Breid je kanalenmix uit. Als je nog geen affiliate marketing gebruikt, overweeg dan kortingscode-websites die veel verkeer aantrekken tijdens deze periode.

7: Zet in op klantretentie

Black Friday brengt veel nieuwe klanten met zich mee. Zorg ervoor dat je deze klanten na Black Friday blijft bedienen met gerichte campagnes voor herhaalaankopen. Blijf de totale customer lifetime value in het achterhoofd houden: een klant kan nu wat geld kosten om binnen te halen. Wanneer deze klant in 2026 bij jou blijft afnemen verdient een investering op korte termijn zich op lange termijn terug! 

8: Combineer online en offline marketing

Zorg ervoor dat je online en offline marketingcommunicatie consistent zijn. Dit voorkomt ruis en versterkt je boodschap. Gebruik een eenduidige boodschap en stem doelen en KPI’s op elkaar af.

9: Betrek het hele bedrijf

Black Friday is echt een collectieve inspanning. Stel doelen op, monitor in realtime en zorg dat iedereen – van inpak tot marketing – betrokken is.

10: Maak van elke verzending een feestje

Overweeg bedrukte verpakkingen om een professionele indruk te maken. Verzendverpakkingenshop biedt een breed assortiment (vouwdozen, brievenbusdozen, enveloppen, tapes, flesverpakkingen, etc.) dat perfect is afgestemd op de Black Friday-gekte. Voeg een persoonlijk element toe én gebruik verpakking als verlengstuk van je brand experience. Meer informatie over Black Friday? Bekijk onze speciale Black Friday pagina voor een overzicht van de Black Friday acties bij Verzendverpakkingenshop.nl. 

Gebruik deze geüpdatete strategieën én Verzendverpakkingenshop als je betrouwbare verpakkingspartner én brandingtool — en maak van jouw Black Friday omzet een record.

Hulp nodig bij het vinden van jouw verpakkingsoplossing? Wij staan voor je klaar! Onze specialisten zijn telefonisch bereikbaar op 026-3845845. Een e-mail versturen kan naar info@verzendverpakkingenshop.nl