
Een verpakking op maat als marketingtool
Bedrukte verpakkingen zijn een verlengstuk van het bedrijfsimago. Je kunt zelf de ontvangstbeleving bepalen door te kiezen voor volledig bedrukte verpakking met slogan of gimmick. Op maat gemaakte verzendverpakkingen zijn daarom een sterke marketingtool. Het bedrukken van bijvoorbeeld een verzenddoos is dé ideale manier om het merk subtiel te communiceren naar de klant. Een verpakking met logo zorgt voor herkenbaarheid en vergroot de naamsbekendheid van jouw ‘merk’.
Luchtreductie van pakketten
Het is een van de grootste issues in de transport- en verpakkingswereld: het verzenden van loze lucht. Bedrijven gebruiken vaak een te grote doos voor de omvang van het product, waardoor soms wel 50% van de pakketten gevuld is met lucht. Pakketten nemen hierdoor onnodig veel ruimte in beslag tijdens het transport. Het verpakken van producten is veelal noodzakelijk om de producten zonder schade te bezorgen bij de klant. Het is belangrijk dat de verpakking niet te groot is. Het is een kunst om balans te vinden tussen underpackaging, zodat het product niet beschadigd, en overpackiging; zodat er niet onnodig veel afval wordt gecreëerd. Het minimaliseren van loze lucht los je niet op door meerdere pakketten in één busje te stoppen, maar door lucht uit de pakketten te halen. De juiste verpakking zorgt ervoor dat het product goed beschermd is en het geen overbodige lucht vervoert. Hoe minder lucht er in de verpakkingen zit, hoe kleiner de pakketten worden en hoe meer pakketten er in één rit vervoerd kunnen worden. Meer pakketten in één bus zorgt daarom ook voor minder bussen. Luchtreductie levert een positief effect op voor de hele logistieke keten. Met een verpakking die naadloos om je product past lever je dus een bijdrage aan de verlaging van C02-uitstoot. Het is daarom belangrijk om de vullingsgraad zo veel mogelijk te optimaliseren. Met het verduurzamen van je verpakkingen neem je als bedrijf de maatschappelijke verantwoordelijkheid om de impact van het milieu te beperken. Het duurzaam verpakken is ook een kans om je te onderscheiden; een nieuwe uitstraling en een goed verhaal.
De mogelijkheden zijn eindeloos
Een professionele verpakking met een strak design en een subtiele logoplaatsing of juist een creatieve verpakking die een glimlach op het gezicht van de ontvanger tovert, het kan allemaal bij Verzendverpakkingenshop. Je kunt onder andere kartonnen dozen, enveloppen, brievenbusdozen, sleeves en wijndozen laten bedrukken met een eigen design. Bedrukte verpakkingen zijn mogelijk vanaf 50 stuks. Bij Verzendverpakkingenshop maak je een verpakking helemaal eigen zodat de klant bij ontvangst gelijk aan jouw bedrijf denkt. De verpakking is namelijk net zo belangrijk als het product dat erin zit. Natuurlijk gaat het om de inhoud, maar de beleving begint al bij ontvangst.