
1. 14 februari: Valentijnsdag
Valentijnsdag is een ideale eerste gelegenheid om een thematische actie te houden. Het is als promotiemoment zeker een van de belangrijkste, er zijn namelijk verder weinig momenten in het jaar waarin klanten verleid worden om een cadeautje uit te pakken. Denk er bijvoorbeeld aan om een persoonlijke boodschap mee te sturen met elke verzending, of gebruik onze speciale rode brievenbusdoosjes voor extra beleving bij ontvangst. Daarnaast is Valentijnsdag een mooi moment om je klanten te vertellen hoezeer je ze waardeert. Een korte boodschap of een klein gebaar kan veel betekenen voor de relatie met je klant!
2. 3-5 maart: Carnaval
Het meest ludieke feest van het jaar is natuurlijk carnaval. Een uniek moment om je klanten op een lichtzinnige manier te benaderen. Carnaval leent zich er natuurlijk ook voor om je producten op een feestelijke of kleurrijke manier te verpakken. Gebruik bijvoorbeeld een gekleurde brievenbusdoos of verpak je product met linten of strikken.
3. 1 maart: Nationale Complimentendag
Het is voor iedereen leuk om een compliment te ontvangen, mits het gemeend is natuurlijk. Met jouw klanten heb je een zakelijke relatie, maar je hebt natuurlijk wel met mensen te maken! Schroom er daarom niet voor om tijdens Nationale Complimentendag je klanten een compliment te geven, of zelfs een cadeautje. Het kan een kleine moeite voor je zijn, maar al snel zorgen voor meer klantenbinding!
4. 3 april: World Party Day
World Party Day staat in het teken van plezier maken en het vieren van al het leuks wat er in de wereld is. Ook dit is een mooie gelegenheid om met je klanten te communiceren. Je kan World Party Day vieren met de klant door ze te wijzen op evenementen of ze te verrassen met korting of vouchers voor uitjes.